2016 - Gastblog Erik - Reisverslag uit Rivne, Oekraïne van Lisanne Bergman - WaarBenJij.nu 2016 - Gastblog Erik - Reisverslag uit Rivne, Oekraïne van Lisanne Bergman - WaarBenJij.nu

2016 - Gastblog Erik

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

29 Juli 2016 | Oekraïne, Rivne

Oke dus
Ik zou een gastblog schrijven voor Lisanne maar ik lag de hele tijd super vroeg in bed dus hier gaan we dan
Korte introductie: Ik ben Erik, broertje van Marlieke en Carine en zoon van Dick. Ik ben twee jaar geleden ook meegegaan met het SOL4U zomerkamp (2014 voor de mensen die dit over één of meerdere jaren lezen). Ik ga jullie eventjes vertellen over mijn ervaringen met het SOL4U zomerkamp 2016 tot nu toe; morgen gaan we namelijk nog een laatste keer naar het weeshuis om nog één keertje te spelen en daarna afscheid te nemen.

--- REIS EN AANKOMST ---

Ik zat onderweg in een Volkswagen Transporter bus, gehuurd van Brookhuis (deze gastblog is niet gesponsord door Brookhuis we hebben namelijk gewoon betaald) samen met Mayke, Matthijs van der Velde, Eline, Yvette, Papa (Dick), Marjolein en Dennis. Was vet gezellig, ik ging om kwart voor zes in de ochtend keihard Queen zingen (BYYYYYCICLE BYYYYYYCICLE i want to ride my BYYYYYYYYYYYCICLE BYYYYYYYYYYYCICLE jullie kennen het waarschijnlijk wel) (Bohemian rhapsody (en dan alle partijen tegelijk inclusief gitaarsolo’s en dergelijke)) en toen werd Dennis best wel chagrijnig want die kan niet tegen zingen ’s ochtends. Was wel grappig maar Marjolein en ik waren de enige die zongen dus dat was wel ietsje minder. MAARGOED toen kwamen we bij de grens en toen begon het echt de grens ging best makkelijk alleen bij de Oekraïense grens deden ze een beetje moeilijk maar gelukkig hadden we een brief van Pastor Viktor met iets er in (geen idee wat maar het hielp want toen was het “oke ff kijken of je achterklep werkt –achterklep open- -achterklep dicht- oke en nu je motorkap –zoeken hoe de motorkap open gaat- -motorkap open- -ff met een zaklampje kijken- -motorkap dicht- oke dobre doei” EN TOEN WAREN WE IN OEKRAÏNE WOOOOOO maar dat is best een anti climax want in Oekraïne moet je ook nog vet lang rijden vanaf de grens naar Skolmo is best ver dus ja. Maar toen kwamen we in het hotel, Skolmo. Johnny en Gini hadden echt alles al geregeld en dat was superfijn we konden een sleutel kiezen en er zat drinken in de koelkast en de airconditioning stond aan en al het andere wat een mens zich maar kan toewensen. Was super fijn. Shoutout naar Johnny en Gini. Einde reis en aankomst.

--- TIJD TUSSEN AANKOMST EN EERSTE DAG IN WEESHUIS ---

is helemaal niet interessant

--- MAANDAG ---

Maandag was supervet ik had nauwelijks geslapen maar dat maakt niet uit want je krijgt superveel energie van al die kinderen helemaal de eerste dag. We zaten in de bus (ik weet niet meer met wie want dat gedoe is eenmalig) en we vertrokken als derde dus we waren allemaal een beetje sad omdat we niet als eerste zouden komen. Maarten reed voor ons en voorop reed Pastor Viktor. Maarten en wij zaten wel ontzettend tegen de bumper van Pastor Viktor te drukken (niet letterlijk) dus hij ging aan de kant en liet ons voor gaan maarja toen waren we als tweede dus nog steeds een beetje sad. MAAR TOEN liet Maarten ons op het kruispunt OOK AL voorgaan. TOEN WAREN WE DUS ALS EERSTE EN ALLEMAAL SUPER EXCITED maar toen kwamen we daadwerkelijk op het weeshuisterrein en toen waren er nog best wel veel kinderen binnen dus wederom een anticlimax, helaas. Maar gelukkig kwamen de kinderen best wel snel naar buiten dus toen konden we ze het themalied aanleren en toen waren we allemaal happy.
Hier zitten trouwens tenminste tweehonderdduizend muggen per kubieke meter (240% van de Nederlanders overdrijft altijd) dus is best vervelend maar goed ik typ wel door
TOEN hadden we ze het themalied aangeleerd en gingen we die een paar keer zingen. Was vet leuk. Er waren een paar kinderen die we herkenden van eerdere jaren maar de rest van de bekende kinderen kwamen later dus daar vertel ik jullie dan wel over. We hadden een draaiboek (shoutout naar draaiboek mensen Marlieke en Thymen) dus toen gingen we alle geplande activiteiten doen ging nog niet helemaal zoals het nu gaat want we zijn nieuw en de kinderen zijn nog een beetje gesloten enzo jullie snappen het. Verder was er niet heel veel interessants gebeurt op maandag DUS door naar de dinsdag

--- DINSDAG ---

Volgensmij gingen we dinsdagochtend zwemmen maar weet niet meer zeker dus laat ik maar zeggen van wel maargoed dat was wel best leuk het water was super koud. Toen gingen we naar het weeshuis en er waren al een stuk meer kinderen en ze waren nu al super open en dat is sneller dan normaal dus is wel een beetje worrying met oog op het afscheid. Dinsdag was verder wel super leuk. Allemaal spelletjes gespeeld en gesport enzo jullie kennen het verhaal.

--- ALLE DAGEN ZIJN PRETTY MUCH HETZELFDE DUS WE GAAN DOOR ---

En nu is het vrijdagavond bijna zaterdag al en morgen is het grote gevreesde afscheid (maar niet voor mij want ik ben al mijn emoties al een lange tijd geleden verloren) het is intussen 23:17 post meridium en ik moet naar bed dus ik ga ff afronden dus eh dit is het einde
Morgen afscheid, wordt wel verdrietig dus wel jammer maar nu moet ik echt slapen doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Twee jaar ben ik samen met Sol4U naar Oekraine geweest. Ik heb hier al die tijd ook blogs overgeschreven. Deze heb ik altijd op Facebook geplaatst maar na mijn ervaring in Gambia heb ik besloten om mijn verhalen van Oekraine ook maar eens van facebook af te halen en hier op te zetten. Ik hoop dat iedereen op deze manier weer een beetje mee kan genieten van de geweldige tijd in Oekraine!

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 10585

Voorgaande reizen:

22 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Oekraïne 2016

06 Juli 2015 - 07 Juli 2015

Oekraine 2015

19 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Oekraine 2014

13 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Oekraine 2013

Landen bezocht: