2016 - Blog 1 – Doei Doei! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Lisanne Bergman - WaarBenJij.nu 2016 - Blog 1 – Doei Doei! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Lisanne Bergman - WaarBenJij.nu

2016 - Blog 1 – Doei Doei!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 Juli 2016 | Nederland, Enschede

Eindelijk mag ik dan weer beginnen aan mijn blog voor Oekraïne. Wat heb ik daar voor mijn gevoel lang op moeten wachten. Twee jaar geleden gingen we voor het laatst naar Oekraïne. Ik heb het heel moeilijk gehad met het feit dat we vorig jaar niet zijn gegaan. Maar zoals al eerder gezegd, ik was er nog niet voor het laatst geweest. En ja hoor morgen stappen we weer in de auto om naar Rivne te vertrekken.

De voorbereidingen waren voor mij dit jaar wel een beetje raar. Ik was er natuurlijk een groot gedeelte van de tijd niet bij omdat ik stage aan het lopen was in Gambia (wat een wereld reiziger toch). Maar natuurlijk ben ik daarom niet minder enthousiast! Sinds ik terug ben zijn we er weer vol tegen aan gegaan. Auto’s wassen, team vergaderingen, dansjes oefenen, spelletjes doen. Samen met het team overleggen en oefenen en alleen maar bezig zijn met het zomerkamp in Oekraïne wat is dat toch genieten!

Dit jaar gaan we met 21 mensen het zomerkamp organiseren! Dat is heel wat meer dan de laatste keer (14). Super gezellig! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Vooral voor de kinderen. Natuurlijk gaan er een hoop ervaren sol4u’ers mee (Misschien mag ik ondertussen wel zeggen dat ik daar ook onder val). Maar er gaan ook een hoop mensen voor het eerst mee! Super leuk! Twee van die mensen zijn mijn broertje en mijn moeder. Ik heb ze over kunnen halen om ook mee te gaan. Eigenlijk was daar niet veel meer voor nodig dan mijn enthousiaste verhalen. Ze zijn ondertussen best benieuwd geworden. Ik weet zeker dat ook zij het geweldig zullen hebben en dan zullen jullie het hierna maar moeten doen met drie enthousiast Oekraïnegangers uit het gezin, arme papa…

Dus met twee busjes en een volgestampte auto met Maarten en Rutger erin vertrekken wij morgen om half 6 naar Oekraïne. Met de mega lange reis in het voor uitzicht, de grens en de geweldige hobbelweg in Oekraïne, hopelijk zonder pech (niet weer twee klapbanden) . Ik kan niet wachten! Dat word vast een gezellig boel in onze ‘bus’. John en Ginnie zijn al onderweg zullen zorgen dat wij als we aankomen we meteen lekker in ons bedje kunnen kruipen! Zij zorgen ook de hele week voor lekker eten voor ons! Jeej! Dat is ook heel belangrijk wat op een lege maag kan je geen zomerkamp houden.

Ik kan niet wachten op maandag tot we weer voor de kinderen staan ons openingslied zingen en het kamp daadwerkelijk afgetrapt is! Tot ik weer met de kindjes kan knuffelen, gooien met een tennisbal, dansen, kleuren, sporten en ga zo maar door. Want alles is leuk met de kinderen, zelfs in de hitte.
Ik heb een tekst die ik twee jaar terug heb gebruikt als motivatie er nog maar weer eens bij gepakt.

All kids need is a little help, a little hope and somebody who believes in them.
Dit zijn de woorden die perfect omschrijven waarom ik ga. Wat ik voor de kinderen wil doen. Ik hoop ze deze hulp, hoop en vertrouwen te kunnen geven in deze week en ze op deze manier ook kracht te kunnen geven als wij er niet meer zijn. Het is altijd goed om hier weer even over na te denken voor dat we gaan.

Ik ga weer veel avonturen beleven. Ik hoop hier jullie ook over te kunnen vertellen op deze manier. Als de wifi mee werkt en ik niet te uitgeput ben van het spelen met de kinderen! Maar dat komt vast helemaal goed! We gaan straks eerst naar de uitzwaaiavond om aan jullie allemaal te vertellen wat we gaan doen en afscheid te nemen van de mensen thuis.

Ik heb er zin in! Nee, IK KAN NIET WACHTEN!
OEKRAÏNE HERE I COME!

Heel veel liefs,
Lisanne!

  • 21 Juli 2016 - 19:57

    Tieneke:

    Héééééél vééél plezier en goede reis toegewenst. Tieneke

  • 24 Juli 2016 - 12:02

    Oma Ruven:

    Wat een vette boel. Is Mayke ook mee? Geniet van alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Twee jaar ben ik samen met Sol4U naar Oekraine geweest. Ik heb hier al die tijd ook blogs overgeschreven. Deze heb ik altijd op Facebook geplaatst maar na mijn ervaring in Gambia heb ik besloten om mijn verhalen van Oekraine ook maar eens van facebook af te halen en hier op te zetten. Ik hoop dat iedereen op deze manier weer een beetje mee kan genieten van de geweldige tijd in Oekraine!

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 10595

Voorgaande reizen:

22 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Oekraïne 2016

06 Juli 2015 - 07 Juli 2015

Oekraine 2015

19 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Oekraine 2014

13 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Oekraine 2013

Landen bezocht: