2013 - Blog 4 - Reisverslag uit Rivne, Oekraïne van Lisanne Bergman - WaarBenJij.nu 2013 - Blog 4 - Reisverslag uit Rivne, Oekraïne van Lisanne Bergman - WaarBenJij.nu

2013 - Blog 4

Door: Lisanne Bergman

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

16 Juli 2013 | Oekraïne, Rivne

Vanochtend ben ik opgestaan na veel te kort slapen, het was gisteravond iets te gezellig in de kamer met Carine en Marlieke, maar na een douche was ik al een stuk wakkerder. Matthijs een teamlid van ons is vandaag 16 geworden!! Feestje, dus. Zijn huisje was al versiert met vlaggen. Dus toen we iets te vroeg wakker waren voor het eten gingen we kijken of we hem wakker konden zingen, maar hij stond onder de douche en dat leek ons niet zo'n goed idee. Toen zijn we maar ballon op gaan blazen. Na het eten en de cadeautjes uitdelen zijn we naar het weeshuis terug gegaan. Behalve het standaard begin met het themalied en het stukje, vierden we ook de verjaardag van Matthijs. Alle kinderen gingen een liedje voor Matthijs zingen. Ze gingen in een grote kring staan en liepen om hem heen. Na het eerste versje moest Matthijs vijf kinderen kiezen die een kleinere kring om hem heen vormden en dan na het volgende versje weer iets meer kinderen. Anja, een tolk, vertelden ons dat het de bedoeling was dat hij de kinderen koos waar hij het meest van houdt en dat hij uiteindelijk in het midden van een verjaardagstaart stond door de vele kringen om hem heen. Toen we allemaal voor hem gezongen hadden kreeg hij van elk weeskind een knuffels. Matthijs zei dat hij nog nooit zo'n leuke verjaardag heeft gehad.
Daarna ben ik met de mini's gaan kleuren. Maxim zat erbij, dat is het kleinste jongetje waar ik volgens mij al over hebt vertelt en in tegenstelling tot gisteren waar ze na een paar minuutjes kleuren allemaal weg renden hielden ze het allemaal vol. Dat was erg leuk! Toen ben ik met midden een estafette (of hoe je het ook schrijven mag) gaan doen, het was erg leuk, maar ook wel weer vermoeiend. Ik heb echt geen conditie.
Na het drinken zijn we gaan dansen met Midden en Jong, dat was echt heel erg leuk! We hebben de dansje gedaan die we hier oefenen, bewegen is gezond, Ya Ya Yipee van k3 etc. en we hebben stoelendans gedaan, waar ze maar door mee bleven gaan. Ik heb ook een vriendinnetje gemaakt, ze heet Anja en ze is heel lief! We hebben zelfs een box! Sorry, Elise, het is de step up box. Die wil je wel delen met Anja, toch? Ik ben nog veel gekker met de kinderen dan gisteren. Ze zijn echt geweldig en als je denkt dat sommige van hun helemaal niks hebben, dan wil je ze meenemen, allemaal!
Straks gaan we weer terug naar het weeshuis en dan gaan we de tweede dag van het scheppingsverhaal behandelen, de luchtdieren, daarna ga ik tikkertje doen ben benieuwd hoe lang ik dat vol hou, de kinderen hier hebben echt energie voor tien.
Vanavond als we terug komen gaan we bbq'en met de tolken.
Het wordt leuker met de dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Twee jaar ben ik samen met Sol4U naar Oekraine geweest. Ik heb hier al die tijd ook blogs overgeschreven. Deze heb ik altijd op Facebook geplaatst maar na mijn ervaring in Gambia heb ik besloten om mijn verhalen van Oekraine ook maar eens van facebook af te halen en hier op te zetten. Ik hoop dat iedereen op deze manier weer een beetje mee kan genieten van de geweldige tijd in Oekraine!

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 10566

Voorgaande reizen:

22 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Oekraïne 2016

06 Juli 2015 - 07 Juli 2015

Oekraine 2015

19 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Oekraine 2014

13 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Oekraine 2013

Landen bezocht: