2013 - Blog 3 - Reisverslag uit Rivne, Oekraïne van Lisanne Bergman - WaarBenJij.nu 2013 - Blog 3 - Reisverslag uit Rivne, Oekraïne van Lisanne Bergman - WaarBenJij.nu

2013 - Blog 3

Door: Lisanne Bergman

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 Juli 2013 | Oekraïne, Rivne

Vandaag zijn we dan eindelijk naar het weeshuis gegaan. Na het ontbijt zijn we gaan rijden, het is ongeveer 5 minuten met de auto. De liedjes die we de avond ervoor geoefend hebben stonden aan in de auto en we dansden allemaal mee, ook Dick die aan het rijden was, zoveel zin hadden we er in. Toen we aankwamen stonden alle kinderen netjes op een rijtje te wachten, met hun mooie oogjes ons aan te kijken. We werden verwelkomt, er werd gebeden en er werdenn liedjes gezongen. We hebben allemaal oranje t-shirts uitgedeeld, dus alle kinderen waren in het oranje vandaag wat een heel leuk gezicht was. We hebben vertelt over de Koning en het liedje bewegen is gezond en die hebben we dan ook gedaan. Daarna heb ik met de groep jong, de groep is verdeeld in 4 groepjes, de mini’s, jong, midden en oud, en Carine en Marlieke een namenspel gedaan, de bal overgooien en namen leren. Man, wat een moeilijk namen. Ik heb zo nog lang niet allemaal geleerd. Ze waren echt heel enthousiast. Toen ben ik naar de mini’s gegaan de alle kleinste, wat een schatjes. Hoewel ze de aandacht er niet helemaal bij kunnen hadden vinden ze het prima als je gewoon een beetje mee stoeit. Er zit één jongetje bij Maxim, ik denk de alle kleinste, hij had een oranje shirt aan en het was een jurk bij hem, kwam bijna tot zijn enkels. Hij heeft van die blonde haren met blauwe ogen, het is zo’n schatje!!!
Toen zijn we weer naar het winkelcentrum gegaan waar ik al over vertelt heb. Het was nu nog veel gekker om daar te lopen. Je komt net uit een weeshuis, waar de kinderen bijna niks hebben en die wij kunnen verwennen door ze alleen simpel aandacht te geven en dan kom je een winkelcentrum met van alles er op en der aan. Ik had al vertelt over de ijsbaan, bioscoop en bowlingbaan vandaag werd het nog gekker. We liepen in groepjes door het winkelcentrum en toen kwamen de tolken met wat anderen er aan of we naar de gamehal wilden nou dat wilden we natuurlijk wel zien. De gamehal: Er is een rollerskatebaan, draaimolen, botsautotjes, allemaal van die bioscoopspelletjes, een klein chipchamp (of hoe je dat ook mag schrijven), etc. Marlieke en ik hadden het erover hoe graag we de kinderen van het weeshuis mee willen nemen daarheen, gewoon voor een dagje. Die zouden de dag van hun leven hebben. Maar hoewel het een heel raar contrast is konden wij als toch nog een beetje grote kinderen het niet laten om nog even in de botsautotjes te gaan.
Toen we weer terug kwamen in het weeshuis zijn Marlieke, Sanne, Carine en ik met onze groep, jong, bezig gegaan. We gaan ze deze week vertellen over het scheppingsverhaal. Vandaag hebben we de nacht gemaakt. We hebben allemaal sterren met ze gevouwen en ze bleven maar doorgaan en doorgaan en doorgaan.
En daarna, ja, je geloofd het niet. Ik dacht nu heb ik examen gedaan nu ben ik eindelijk van de marteling af, heb ik gevollybalt met oud. Nou ja, met oud, met één meisje van oud en voor de rest tolken, teamleden en pastoor Victor (Ik heb voor deze versie gekozen omdat ik dat mooier vind.). En zo vreselijk was het nog niet eens.
Het was een erg goede eerste dag en hoewel ik nog wel aan een aantal dingen moet wennen en wat moet leren gaat het prima! Ik heb erg veel zin in morgen en ben benieuwd wat die dag weer brengt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Twee jaar ben ik samen met Sol4U naar Oekraine geweest. Ik heb hier al die tijd ook blogs overgeschreven. Deze heb ik altijd op Facebook geplaatst maar na mijn ervaring in Gambia heb ik besloten om mijn verhalen van Oekraine ook maar eens van facebook af te halen en hier op te zetten. Ik hoop dat iedereen op deze manier weer een beetje mee kan genieten van de geweldige tijd in Oekraine!

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 10572

Voorgaande reizen:

22 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Oekraïne 2016

06 Juli 2015 - 07 Juli 2015

Oekraine 2015

19 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Oekraine 2014

13 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Oekraine 2013

Landen bezocht: